Google Analytics je služba, která nabízí aktuální informace o tom, jak návštěvníci využívají webové stránky, jak se na ně dostali a jak lze zajistit, aby se na ně vraceli.

Služba Google Analytics je vybudována na výkonné platformě pro vytváření přehledů, se kterou lze snadno pracovat. Můžete se tedy rozhodnout, které údaje chcete zobrazit, a personalizovat své přehledy prostřednictvím několika kliknutí.

Díky přehledům zjistíte, které části webu podávají dobrý výkon a které stránky jsou nejoblíbenější. Na základě toho víte, v jaké části webu jste nejúspěšnější a například u elektronického obchodu víte, na jaký sortiment se zaměřit.

Jedním z dalších prvků, které lze na Google Analytics využít je monitoring příchozích návštěvníků ze sociálních sítí.

Toto a mnoho dalších nástrojů Vám zdarma umožňuje tato služba.

Pokud chcete využívat Google Analytics, stačí Vám pouze pár základních kroků

Prvním krokem je vytvoření účtu u firmy Google.

Stačí kliknout na následující odkaz umožňující Založení nového uživatele. Do textových polí vyplňte Pravdivé informace o Vaší osobě. Pokud budete mít vše vyplněné, klikněte na Další krok.

Na obrazovce Jak Vás vidi ostatní klikněte ouze na Další krok.

Na další obrazovce klikněte na Pokračovat do služby Gmail. Tím se Vám vytvoří nová emailová schránka a zároveň i nový účet.

Nyní, když máte vytvořen účet, můžete pokračovat buď sami, nebo nás kontaktovat na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. a po sdělení informací k účtu zbytek již vyřídíme my.

V případě, že budete pokračovat sami, klikněte na následující odkaz, kde vyplňte údaje, které jste před chvílí zadávali do registrace.

V nově otevřeném okně Vás Google Analytics seznámí se základními kroky a po přečtení klikněte na Registrace.

Nyní se nacházíte v okně pro vytvoření nového Google Analytics účtu a je potřeba postupovat následovně.

Vybrat způsob sledování vydání - zde vyberte možnost Classic Analytics.

Název účtu - vyplňte ideálně Vaše jméno.

Název webu - vyplňte název webu, pro který chcete zpracovávat statistiky.

Adresa URL webu - zadejte adresu webu, pro který chcete zpracovávat statistiky.

Kategorie odvětví - zadejte, do jaké kategorie spadají Vaše stránky.

Následující volby jsou intuitivní a nakonec je třeba si přečíst, jak bude nakládáno s údaji atp.

Po přečtení klikněte na Získat číslo pro sledování a v okně, jež vyskočilo si přečíst podmínky a následně kliknout na Přijmout.

Tímto jste se dostali do samotné Správy Google Analytics.

Nyní byste se měli nacháze na stránce Údaje o měření. Pokud na této stránce nejste, proklikejte se na ní pomocí levého menu.

Na této stránce máte různé možnosti, jež můžete povolit nebo zakázat. Co která možnost znamená zde popisovat již nebudeme, jelikož Google Analytics má dostatečně obsáhlou nápovědu ke každé volbě a funkci, jež poskytuje.

Vás na této stránce zajímá především okno, nad nímže se nachází nápis "Toto je váš měřicí kód. Zkopírujte jej a vložte na každou stránku, kterou chcete měřit." Kód, jež je obsažen v textovém poli budete dále potřebovat. Nechte si tudíž toto okno otevřené a otevřete si nové a to konkrétně administraci Vašeho webu. V administraci klikněte na Rozšíření a následně na Správce šablon.

Ve Správci šablon, vyhledejte šablonu, kterou používáte. Je to ta, u níž je Žlutá hvezdička a ve sloupci Umístění má napsáno Veřejná část. U této šablony pak klikněte ve sloupci Šablona na název. Na následující obrazovce, jež se Vám otevřela, budete mít možnost upravovat jednotlivé soubory šablony pomocí vestavěných funkcí šablony. Vyhledejte mezi funkcemi volbu pro vložení Google Analytics kódu.

Nyní jsme se dostali ke konečnému kroku a to vložení vygenerovaného kódu z Google Analytics do Vašich stránek. Zkopírujte si tedy kód z textového boxu z vedlejšího okna, jež jste předtím neměli zavírat. Následně v druhém okně v administraci vyhledejte box pro vložení kódu a do něj zkopírovaný kód vložte.

Pokud máte vše podle návodu provedeno, klikněte nahoře v tlačítkové liště na Uložit a zavřít a vše je hotovo. Během pár dní budete moci prohlížet data o uživatelích navštěvujících Váš web, budete moci pracovat se statistikami a detaily o uživatelích.