Bannery jsou reklamní proužky, plakáty a tabule. Jedná se o jeden z druhů grafické reklamy, jež se používá k propagaci na webových stránkách.

Mají podobu obdélníkového nebo čtvercového obrázku, animace nebo interaktivní grafiky, jež bývá občas doplněna i o zvuk. Bannery jsou určeny především k propagaci a dalším marketingovým účelům. Jedná se o jednu z nejoblíbenějších forem reklamy na internetu.

Použití

Bannery mohou být jak statické, tak také pohyblivé. Mohou být malých velikostí, ale také mohou být přes celou stránku. Záleží, jakou mají plnit funkci. Jejich hlavní funkcí je oslovit velké množství zákazníků v co nejkratším čase. Ideální využití bannerů je kupříkladu u obchodů, jež mají nějakou sezonní nabídku např. jarní kolekce oblečení. Dalším využitím je např. reklama při budování značky firmy.

Bannery jsou vhodné také pro konkurenční boj, kde se v extrémně konkurenční prostředí jen velice těžko prosazuje a kde klasická SEO optimalizace nebo PPC reklama není účinná.

Výhody a nevýhody

Výhodou je hlavně velká rozšířenost tohoto druhu reklamy a existuje mnoho firem, zabývajících se přímo touto problematikou. Můžete se setkat jak různých placených, tak i neplaceených systémů. 

Nevýhodou může být např. takzvaná bannerová slepota nebo také špatně cílená reklama, jež se v systémech zobrazuje na špatných místech.