Pokud se Vám nedaří u přeplněné schránky v e-mailovém rozhraní RoundCube vymazat již nepotřebné e-maily, existují tyto dvě možnosti,

jak e-maily ze schránky odstranit.

Nejprve je potřeba si ujasnit, jak mazání e-mailů funguje. E-maily se ve skutečnosti nemažou, ale přesouvají do jiné složky (koš). Pošta tedy ve schránce stále zabírá své místo.

Postup odstranění e-mailů:

1. Vysypání e-mailů ze složky (koš)

V případě, že Vám odstranění e-mailů do koše selže chybou z důvodu plné schránky, postupujte takto:

  • Otevřete si složku koš.
  • Pomocí volby Vybrat označte všechny zprávy (nebo zprávy ke smazání vyberte ručně).
  • Nahoře vyberte akci Smazat pro odstranění vybraných zpráv.

mail delete

Po odstranění e-mailů z koše se Vám uvolní místo a je možné dále mazat e-maily. Stejně tak ale může být potřeba promazat složku s nevyžádanou poštou (Spam). Postup je identický, pokud ale danou složku nevidíte, je možné, že ji bude potřeba nejprve do Roundcube připojit:

  • Klepněte na ikonu s ozubeným kolem vlevo dole na hlavní stránce webmailu.
  • Zvolte Spravovat složky.

mail folder manage

  • Otevře se vám příslušná sekce nastavení, kde složku se spamem připojíte. Pokud ji zde nevidíte, složka na serveru není vůbec.

mail folder manage1

2. Změna nastavení mazání zpráv

Pokud je však koš prázdný a schránka přeplněna, nezbývá jiná možnost, než zprávy mazat přímo, bez jejich uložení do koše.

Ve webmailovém rozhraní postupujte takto:

  • V pravém horním menu zvolte tlačítko Nastavení
  • V zobrazené sekci zvolíte položku Nastavení serveru
  • Ve zvolení sekci zaškrtneme volbu: Odstranit zprávy, pokud selže jejich přesun do koše
  • Dále pokračujete tlačítkem Uložit

Při následném mazání se e-maily, které se nepodaří přesunout do koše, odstraní kompletně. Ve chvíli kdy se místo uvolní, budou zprávy znovu běžným způsobem ukládány do koše.