Velice důležitým prvkem, jenž by měl e-shop obsahovat je export externích dat pro srovnávače. Nejznámějšími srovnávači jsou u nás Heureka.cz a Zboží.cz.

Toho se dosahuje pomocí XML Feedů. Tyto Feedy jsou soubory, které pomocí přesně stanoveného formátu exportují data z Vašeho e-shopu a jsou následně zpracovávány srovnávači. Čím více informací tyto soubory obsahují, tím lépe pro Vás.

Zjednodušeně řečeno tyto služby umožňují exportovat seznam vašich produktů do jejich stránek, kde s nimi dále mohou uživatelé pracovat. Porovnávat ceny v jednotlivých obchodech, pokud máte stejné zboží jako jinde atd.

Jedná se o velmi mocný nástroj, který je vhodné nasadit na každém elektronickém obchodu jakéhokoliv rozměru.

Získání XML kódu

Pro Heuréku i Zboží.cz získáte kód pro XML feed na následující cestě: Administrace obchodu -> Rozšíření -> RSS katalog.

Zde vyberete příslušný Feed a kód po kliknutí na editovat zkopírujete pro budoucí použití při registraci elektronického obchodu.

xml feed zbozi

Spárování s webem

Samotné nasazení je jednoduché a pouze je třeba zadat do jednotlivých srovnávačů tzv. adresu XML Feedu spolu s dalšími informacemi o vašem obchodě, kterou jste získali o krok výše.

Zboží.cz

U Zboží.cz vypadá tato stránka pro registraci takto a naleznete ji na odkaze http://www.zbozi.cz/registrace-obchodu/

zbozi 1

Heuréka.cz

Na Heuréce je třeba nejprve vytvořit uživatelský účet a teprve poté lze registrovat obchod a to na odkaze http://sluzby.heureka.cz/obchody/pridat/

heureka 1

Velmi doporočujeme na samotný elektronický obchod aplikovat také takzvané konverze, které umožňují mnohem pokročilejší a efektivnéjší práci s obchodem. Detailní informace naleznete v článku Jak pracovat s konverzemi na Google Analytics, Zboží.cz a Heuréce.