Pojem bannerová slepota pochází z anglického slova Banner Blindless a označuje se tak tendence uživatele k přehlédnutí grafické reklamy na webu.
Uživatel podvědomě ignoruje bannery a reklamní sdělení, jež bannery poskytují. To může ve výsledku zapříčinit, že přehlednou důležité sdělení, které by je normálně zajímalo.
Jedním z důvodů, proč nastává bannerová slepota ze strany uživatelů je fakt, že reklamy jsou umísťovány stále na stejných místech a mají typické tvary. Dalším faktorem je to, že jsou uživatelé zvyklí na nekvalitní reklamy, jež je nezajímají a následně ignorují všechny ostatní okolo.
Ignorace ze strany uživatelů vede následně ke stále agresivnějším reklamním formátům typu vyskakovací okno přes celou obrazovku atd. . Tyto reklamy mají za příčinu pokles proklikovosti, jež přímo souvisí s PPC.
Jedinou možností jak být v bannerové reklamě úspěšný je být kreativní a vymyslet něco, co nebylo doposud viděno a zaujme na první pohled.