Tato zkratka vychází z anglického spojení Pay Per Click. Volně přeloženo je to "platba za klik". PPC reklama je moderní formou internetové reklamy, která má podobu krátkých textových nebo obrazových sdělení.

Princip je založen na tom, že inzerent neplatí za každé zobrazení reklamy, ale platí až po kliknutí uživatele na samotnou reklamu. 

Použití

PPC reklama a PPC kampaně jsou ideální volbou, jak zvýšit svoji pozici ve vyhledávačích a jsou velice důležitým doplňkem pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Na internetu existuje spousta firem, jež umožňuje po registraci využívání služeb a plánování PPC kampaní. Nejznámější z nich je určitě služba AdWords od firmy Google.

Výhody

Největší výhodou je plánovatelnost a měřitelnost reklamy na bázi prokliků. Další výhodou je fakt, že na reklamu většinou klikne uživatel, který má o Vaši firmu nebo produkt nejspíše zájem, nebo byl reklamou nějak zaujat.