Pokud se Vám nedaří u přeplněné schránky v e-mailovém rozhraní RoundCube vymazat již nepotřebné e-maily, existují tyto dvě možnosti,
jak e-maily ze schránky odstranit.
Nejprve je potřeba si ujasnit, jak mazání e-mailů funguje. E-maily se ve skutečnosti nemažou, ale přesouvají do jiné složky (koš). Pošta tedy ve schránce stále zabírá své místo.
Postup odstranění e-mailů:
1. Vysypání e-mailů ze složky (koš)
V případě, že Vám odstranění e-mailů do koše selže chybou z důvodu plné schránky, postupujte takto:
- Otevřete si složku koš.
- Pomocí volby Vybrat označte všechny zprávy (nebo zprávy ke smazání vyberte ručně).
- Nahoře vyberte akci Smazat pro odstranění vybraných zpráv.
Po odstranění e-mailů z koše se Vám uvolní místo a je možné dále mazat e-maily. Stejně tak ale může být potřeba promazat složku s nevyžádanou poštou (Spam). Postup je identický, pokud ale danou složku nevidíte, je možné, že ji bude potřeba nejprve do Roundcube připojit:
- Klepněte na ikonu s ozubeným kolem vlevo dole na hlavní stránce webmailu.
- Zvolte Spravovat složky.
- Otevře se vám příslušná sekce nastavení, kde složku se spamem připojíte. Pokud ji zde nevidíte, složka na serveru není vůbec.
2. Změna nastavení mazání zpráv
Pokud je však koš prázdný a schránka přeplněna, nezbývá jiná možnost, než zprávy mazat přímo, bez jejich uložení do koše.
Ve webmailovém rozhraní postupujte takto:
- V pravém horním menu zvolte tlačítko Nastavení
- V zobrazené sekci zvolíte položku Nastavení serveru
- Ve zvolení sekci zaškrtneme volbu: Odstranit zprávy, pokud selže jejich přesun do koše
- Dále pokračujete tlačítkem Uložit
Při následném mazání se e-maily, které se nepodaří přesunout do koše, odstraní kompletně. Ve chvíli kdy se místo uvolní, budou zprávy znovu běžným způsobem ukládány do koše.