Copywriting je obor, zabývající se vytvářením obchodně úspěšných a čtivých textů. Kromě těchto textů, se takto nazývá i samotný proces psaní reklamních textů. Člověk, jež tyto texty vytváří se nazývá copywriter.

Poutavé obchodní texty nejsou důležité jenom z hlediska informačního a reklamního, ale také jsou součástí internetového marketingu a jsou velice důležitým prvkem pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO).

Být na vrchních místech ve vyhledávačích by chtěl každý majitel webu. Dobrý copywriter Vám to dokáže zajistí, tím, že o Vás nebo produktu napíše čtivé, přesvědčivé a hlavně poutavé články. Důležitým asponktem copywritera je zvládat dokonale gramatiku a umět tvořit originální texty.

Copywriting může být tvořen jako dlouhý článek, ale také jako krátké slogany, spojení či nadpisy (claimy).

Použití

Copywriter se snaží napsat co nejpoutavější text a snaží se tak v maximální míře zaujmout čtenáře a sdělit mu veškeré důležité informace. Nejdůležitější je čtenáře zaujmout takovým způsobem, aby v produkt, značku nebo cokoliv jiného získal důvěru. Poté se dostaví efekt, pro který byl celý copywriting prováděn a to je koupě produktu, objednání služby nebo zapamatování si značky.